7

کراچی سوال!

پاکستان میں ویسے تو بہت سے مسائل یا سوالات ایسے ہیں، جن پر توجہ نہیں دی گئی یا جنہیں حل کرنے کی کوشش نہیں کی گئی اور یہ سوالات بڑے بحرانوں کی شکل میں آج ہمارے سامنے ہیں۔ ان میں قومی سوال، شناخت کا سوال، طبقاتی سوال، چھوٹے صوبوں کا سوال اور دیگر سوالات شامل ہیں۔

ایک اور ابھرتا ہوا کراچی سوال ہے، جس کا بنیادی سبب وہ رویے ہیں، جو گزشتہ 5عشروں سے سیاسی قوتوں اور غیر سیاسی اسٹیبلشمنٹ نے کراچی کے ساتھ روا رکھے ہوئے ہیں۔ اگر اس سوال کو حل نہ کیا گیا تو یہ پاکستان کے دیگر سوالات سے بھی زیادہ گمبھیر ہو گا۔

میں یہاں یہ وضاحت کرنا ضروری سمجھتا ہوں کہ میں کراچی سوال کی بات کر رہا ہوں تو اس کا مطلب یہ نہیں کہ میں کراچی کی کسی الگ حیثیت کی بات کر رہا ہوں۔ کراچی سوال کا مطلب یہ ہے کہ یہ دیگر سوالات کی طرح سندھ اور پاکستان کے اندر پیدا ہونے والا ایک سوال ہے۔ یہاں مناسب ہو گا کہ میں کراچی سوال کی مختصراً صراحت پیش کروں۔ کراچی کی آبادی پاکستان کے کسی بھی شہر یا علاقے کی نسبت بہت زیادہ متنوع (Diversified) ہے۔ یہاں اردو، سندھی، بلوچی، پشتو، پنجابی، سرائیکی اور پاکستان کی دیگر زبانیں بولنے والے لوگ آباد ہیں اور ہر زبان بولنے والوں کی بہت بڑی تعداد یہاں آباد ہے۔ غیر ملکی بھی بڑی تعداد میں کراچی میں بستے ہیں۔

اس خبر پر اپنی رائے کا اظہار کریں

اپنا تبصرہ بھیجیں